Informasjon om TV og Internett

I oversikten over felleskostnadene står det definert en utgift som kalles "Kabel-TV/bredbånd" og er den månedlige avgiften til Telia.

Det er flere som kontakter oss fordi arbeidsgiver skal dekke bredbånd ved hjemmekontor og man ønsker å vite hvor mye av den nevnte avgiften som er for bredbånd.

Det korte svaret er at vi kun betaler for bredbånd.

Det er ingen separert avgift for TV siden vi ikke lenger har kabel-TV, vår TV går via bredbåndet.

TV kan anses som en slags "ekstratjeneste", hvor de som ikke vil ha TV kan bytte til høyere bredbånd i stedet. Men, det er bredbåndet som er hovedleveransen. Det er kun de som kjøper tilleggskanaler som betaler en egen avgift for TV, og dette faktureres da til den enkelte beboer direkte. 

For å dekke ditt bredbånd skal altså din arbeidsgiver betale summen spesifisert under "Kabel-TV/Bredbånd" pluss det du eventuelt betaler til Telia privat for høyere hastighet.

Lynghaug borettslag har avtale med Telia om leveranse av TV/internett tjenester. Hver leilighet skal være utstyrt med WIFI ruter og TV boks. Avtalen gjelder fra 01. mars 2020.

Utstyret tilhører leiligheten/Telia,  ikke den enkelte beboer og skal derfor følge leiligheten ved kjøp/salg.

Vi har mulighet til å bytte TV boks mot 500Mbit internett. Da skal man kun ha installert WIFI ruter. Dersom man ønsker å skifte tilbake til TV vil man få TV boksen installert.

Dersom man ønsker TV-boks i flere rom går dette over WIFI, ingen kabler nødvendig. Ekstra TV-boks betaler man for selv. Kabling for fastnett til for eksempel stasjonær PC, må man også stå for selv.

Dersom du opplever dårlig WIFI i deler av leilighetene skal Get installere gratis WIFI forsterker.

Vår avtale kommer med 50Mbit inkludert. Følgende er priser for oppgradering, dette faktureres direkte fra Get og bestilles ikke via borettslaget.

150Mbit- 159kr

300Mbit - 249kr

500Mbit - 319kr

1000Mbit - 599kr

Telia sin kundeservice har lokalkontor i Bergen og kan nåes på tlf. 55 53 01 30 eller bergen@get.no, åpningstid hverdager kl. 8 - 16, stengt i helger. Man blir satt over til Sentral nummer i Oslo etter ett minutt.

1. Før du tar kontakt kan det være lurt å ha leilighetsnummer tilgjengelig (dette finner du på www.vestbo.no og "min side"

2. Det er også mulig å benytte chat-tjeneste på www.Get.no

TV-avtalen kommer med et fast utvalg kanaler, samt 55 poeng til å kjøpe tilleggskanaler. Poengene får man tilbake dersom man kansellerer en kanal, og kan da brukes til å kjøpe en annen kanal.

Du mottar ikke noe regning fra Get - kun hvis du bestiller ekstra kanaler utover 55 poeng, høyere hastighet etc.

ALLE SPØRSMÅL SKAL RETTES TIL GET 

Kontakt get via Min Get på deres hjemmeside  Du kan også kontakte lokalkontoret på tlf. 55 53 01 30 (tastevalg 2) eller bergen@get.no, åpningstid hverdager kl. 8 - 16, stengt i helger. OBS! Er alle kundebehandlere opptatte blir du videresendt til kundeservice i Oslo. 

Dette utstyret skal følge leiligheten

TV-boks

WIFI ruter og fiber boks